0

کاربرد دستگاه بخور چیست؟ مشاوره خرید آنلاین

کاربرد دستگاه بخور
بازدید 45

یکی از مهم ترین معیار های کیفیت هوا، میزان رطوبت موجود در آن است. از نظر بسیاری از دانشمندان و محققان همان‌گونه که کمبود رطوبت در هوا تاثیر بسزایی در تشکیل بیماری دارد، زیاد بودن میزان رطوبت هم می‌تواند منجر به آسیب به ریه ها شود. بنابراین، مهم است هر فرد، به ویژه بیماران از میزان رطوبت در محیط و تنظیم آن مطلع باشند. کاربرد دستگاه بخور در همین زمینه است و نه تنها برای بیماران، بلکه برای افراد عادی و حتی گیاهان مناسب است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آگاهی بیشتر افراد، از این دستگاه نه تنها در منازل، بلکه در کلینیک ها، درمانگاه ها، مراکز زیبایی و … استفاده می‌شود.
میزان رطوبت مورد نیاز در هر محیطی متفاوت است. اما معمولاً بهترین میزان رطوبت برای هر میحط را بین 30 الی 40 درصد است. طبیعتاً در هر محیطی میزان رطوبت نباید از میانگین مذکور (40-60 درصد) بیشتر یا کمتر شود. در غیر این صورت، احتمال بروز مشکلات مختلفی در سلامت انسان به وجود خواهد آمد. برخی از دستگاه های بخور قابلیت اندازه گیری میزان رطوبت در فضا را دارند. در غیر این صورت شما می‌توانید به وسیله یک رطوبت سنج از میزان موجود آن در فضا مطلع شوید.

اهمیت رطوبت در محیط

تا پیش از این از اهمیت رطوبت محیط و تاثیر آن بر سلامت گفتیم. اما لازم است بدانیم رطوبت برکدام بخش از سلامت و سبک زندگی ما موثر است؟ ایا می‌توان از آن چشم پوشی کرد؟ کاربرد آن در کدام بخش است؟ و در نهایت به درستی آن پی ببریم.
* رابطه رطوبت و مشکلات تنفسی
* رطوبت و کیفیت خواب
* تاثیر بر سلامت پوست و مو
* کمک به رفع مشکلاتی چون آسم
* کاهش فعالتی های میکروب و ویروس ها

بسیاری از افراد به ویژه در زمان استراحت، مشکلات تنفسی از قبیل خشکی دهان و گلو که منجر به سرفه های خشک است را تجربه می‌کنند. یکی از علل این احوالات میزان رطوبت ناکافی است. مشکلات تنفسی به طور مستقیم بر روی کیفیت خواب موثر هستند. از این جهت چنانچه اختلالات تنفسی شما از روی میزان رطوبت باشد، با در نظر گرفتن یک دستگاه بخور می‌توانید به سلامت روح خود کمک کنید. همچنین جدا از مشکلاتی که پیش از این مطرح شد، در نظر داشته باشید که دستگاه بخور برای کسانی که از مشکلات پوستی، مثلاً پوست های خشک و حساس رنج می‌برند مناسب است و به آبرسانی و حتی بسته شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند.

دستگاه بخور وکتو

دستگاه بخور وکتو مدل HQ2008

انواع دستگاه های بخور

دستگاه بخور معمولاً به دو دسته دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم تقسیم می‌شود که هر یک کاربرد متفاوتی دارند. برخی از دستگاه های بخور قابلیت انتشار هر دو نوع بخور، یعنی هم بخور سرد و هم بخور گرم را دارند و می‌توانید به صورت دستی این عملکرد را تنظیم کنید. اما به طور کلی از دستگاه بخور سرد در فصول گرم استفاده می‌شود چراکه تا حدودی فضای محیط را خنک میکند، و از دستگاه بخور گرم در فصول سرد سال استفاده می‌شود زیرا هوای خشک زمستان را مرطوب می‌کند و به واسطه گرمای بخور در فصل سرد احساس بهتری به شما دست خواهد داد.
از طرفی دیگر می‌توان این دستگاه ها را به سه دسته مجزا تقسیم بندی کرد؛ این دسته بندی به نحوه کارکرد و نوع انتشار بخور در دستگاه برمی‌گردد.
دستگاه بخور اولتراسونیک
دستگاه بخور پروانه ای یا پره ای
دستگاه بخور الکتریکی
دستگاه های نوع اول با ارتعاش و امواج اولتراسونیک کار می‌کنند که در این مطلب مجال توضیحات کاملی جهت شرح دقیق نحوه کارکرد آن نیست. دستگاه های نوع دوم به واسطه یک سری پره ها یا پروانه های به کار رفته در دستگاه و حالت چرخان آن ها، بخور را منتشر می‌کنند و دستگاه های نوع سوم از برق و الکتریسیته برای انتشار بخور استفاده می‌کنند که بهتر است در دسترس کودکان نباشند و به هنگام استراحت فاصله مناسب از دستگاه رعایت شود.

نحوه کارکرد و طرز استفاده از دستگاه بخور

بدیهی است که تمام دستگاه های بخور، چه سرد و چه گرم با استفاده از آب به کار می‌افتند. تمام این دستگاه ها دارای مخزن جهت اضافه کردن آب هستند. برخی از دستگاه ها نیز دارای فیلتر ضد رسوب بوده و برخی دیگر نیستند. به هر حال بهتر است جهت استفاده از دستگاه بخور از آب تصفیه شده استفاده کنید. پس از پر کردن مخزن آب دستگاه را روشن کنید و به طور خودکار انتشار بخور آغاز می‌شود. توجه داشته باشید که در بیشتر دستگاه های بخور، میزان رطوبت خارج شده از دستگاه قابل تنظیم است و به این ترتیب شما با آگاهی از میزان رطوبت مورد نیاز محیط می‌توانید به میزان مطلوبی از رطوبت دست پیدا کنید.
اما برای هر خریدی جدا از اطلاعات محصول لازم است بدانیم که چه محصولی منناسب ماست و در واقع نیاز سنجی اولیه ای شکل دهیم. در ادامه توضیح خواهیم داد که تفاوت بخور سرد و گرم در چیست و هر یک برای چه محیط و افرادی مناسب است. با داشتن این نوع اطلاعات خرید راحت تری برای شما فراهم خواهد شد.

تفاوت بخور دستگاه بخور سرد و گرم

کاربرد بخور گرم چیست؟

پاکسازی پوست
پیشگیری و کاهش دهنده جوش های سرسیاه
افزایش جذب مواد مغذی پوست
جوانسازی پوست
رفع سردرد های ناشی از سینوزیت

بخور اولتراسونیک وکتو

بخور اولتراسونیک وکتو

کاربرد بخور سرد چیست؟

  • پیشگیری و درمان سرماخوردگی
  • کاهش علائم حساسیت ها و آسم
  • جلوگیری از خشکی و چروک شن پوست
  • تعادل رطوبت محیط و بستر
  • تعادل خروپف
    استفاده از بخور سرد جهت افزایش و تعدیل رطوبت در فضای محیط است. امروزه بیشتر در سالن های مراقبتی پوست، کلینیک ها و … از دستگاه بخور سرد استفاده می‌شود. همچنین کاربرد این دستگاه در فصول گرم سال جهت کاهش دمای هوای محیط است. اما بخور گرم بیشتر برای خشکی و گرفتگی بینی، عفونت دستگاه تنفسی، سرفه های خشک در هوای سرد پاییز و زمستان استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید