0

در برنامه رژیم غذایی وکاهش وزن بدون بازگشت، از کدام ترازو (عقربه ای – دیجیتالی) استفاده کنم؟

لزوم ترازو درکاهش وزن
بازدید 179

اگر آن دسته افرادی هستید که برای سلامتی یا کم کردن وزن، ورزش را جز برنامه روزانه‌تان قرار داده‌اید و هم چنین از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید، برای آگاهی از میزان افزایش یا کاهش وزن‌تان لازم است که از ترازو استفاده کنید.
در ادامه این مطلب میخواهیم در مورد تاثیر وزن کردن منظم با ترازو، در کاهش وزن یا افزایش وزن صحبت کنیم. پس اگر قصد چنین تصمیم مهم برای تناسب اندام و خرید یک ترازو خوب را دارید تا پایان با تجهیزات پزشکی ندامد همراه باشید.

روش های کاهش وزن و نگه داشتن وزن

برنامه غذایی صحیح داشته باشید: پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه تغییرات غذایی با یک متخص تغذیه و یا رژیم درمانی مشاوره کنید تا با توجه به سن و وضعیت بیولوؤیکی و… رژیم مناسب خودتان را دریافت کنید.
مصرف سبزیجات در روتین غذایی روزانه داشته باشد و کربوهیدرات ها را کاهش دهید.
زیاد آب بنوشید و نوشیدنی های کالری دار را حذف کنید.
روزانه میان وعده های سالم داشته باشید و فست فودها را حذف کنید
فعالیت بدنی و ورزش کنید (6 روز در هفته بمدت 20 تا 30 دقیقه ) و یا پیاده روی روزانه را داشته باشید.

√ پیشنهاد مطالعه: بهترین راه های اصولی کاهش وزن

حتما برنامه ریزی کاهش وزن داشته باشید و وزن خود را با ترازوی عقربه ای و یا ترازوی دیجیتالی یادداشت کنید.
پژوهش ها نشان دادند مرتب وزن کردن خود به صورت روزانه یا هفتگی با کاهش وزن در ارتباط است.

هر چند وقت خودم را وزن کنم؟

سوالی که اغلب افراد در کاهش و یا افزایش وزن دارند؛ زمان ها و دفعات وزن کردن هست.
کارشناسان تغذیه معتقدند وزن کردن سالی یک بار، برای همه ایده خوبی باشد. اما اگر سعی دارید وزن اضافه کنید یا کم کنید، قطعا باید حداقل هفته ای یک بار خود را وزن کنید. اما اگر با مشاهده ی وزن تان احساس بد دارید؛ پیشنهاد میشه از سایر روش های اندازه گیری نظیر اندازه گیری دور کمر (کاهش روند چربی) استفاده کنید.

کاهش وزن و خرید ترازو

همچنین میتوانید به سایز لباس هایتان دقت کنید و ارزیابی از روند کاهش وزن داشته باشید. یادتان باشد همه ی ما خودمان را دوست داریم و شایسته ی داشتن زندکی سالم هستیم. کاهش وزن که بدلیل تنفر از خود، تحریک شده باشد؛ نتیجه ای عکس خواهد داشت.

بنابراین برای بهبود سلامت جسم و البته روح مان، رفتار مناسب را انتخاب کردیم و برای آن تلاش میکنیم. اگر با چنین ذهنیتی، خود را وزن می کنید، حتما انجامش دهید.

بهترین زمان وزن کشی چه موقع از روز هست؟

توصیه می شود که وزن کشی قبل از مصرف صبحانه و بعد از اجابت مزاج یا حدود 2 ساعت پس از صبحانه و یا عصر قبل از مصرف میان وعده عصر باشد. لازم است که همیشه از یک ترازو ی مشخص برای وزن کشی استفاده گردد.

در خانم ها سه روز قبل از شروع عادت ماهیانه تا سه روز پس از شروع آن صورت نگیرد زیرا جذب آب در بدن در این زمان وزن عدد ترازو را صحیح نشان نمی دهد. از وزن کردن روزانه خود به علت اینکه کاهش وزن در طی یک روز توسط ترازو نشان داده نمی شود و این مسئله باعث ایجاد استرس در فرد می گردد، خودداری کنید.

بهترین ترازوی وزن کشی کدام است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد کاهش و یا فزایش وزن را دارید؛ احتمالا نیاز دارید که وزن خود را بطور مرنب بررسی و ثبت کنید. در نتيجه خريد يك ترازوي ساده ديجيتال و یا عقربه ای كه صرفا وزن شما را نشان مي‌دهد، بهترين انتخاب است. يك ترازوي ديجيتال كه وزن را در محدوده 200 تا 300 گرم وزن واقعي شما نمايش مي‌دهد.

این سؤال مهمی است! شما تصمیم گرفته‌اید که به یک وزن ثابت برسید و قدم اول را برداشته‌اید. اما برنامه ی کاهش و یا افزایش وزن، بدون خرید یک دستگاه وزن‌کشی دقیق و باکیفیت امکان‌پذیر نیست.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند یک ترازوی اختصاصی داشته باشند. و تمایلی به استفاده از ترازوهای سالن های ورزشی و مطب های متخصصین ندارند از همین رو می‌توان به آن‌ها حق داد که در هنگام خرید، این سؤال مهم را از فروشنده بپرسند که واقعاً کدام‌یک از این انواع ترازو مناسب من است؟ قبل از هر چیزی در مورد هر کدام توضیح مختصری ارائه میدهیم. با دانستن این موضوع می‌توان به‌راحتی میتوان ترازوی مناسب را انتخاب و تهیه کرد.
ترازوی عقربه‌ای

با این که مدل های جدیدی از انواع ترازو به بازارهای داخلی ایران راه یافته، اما هنوز ترازوهای عقربه ای علاقه‌مندان خود را حفظ کرده‌اند. یکی از دلایل استفاده از این ترازوها کاربری آسان آن‌هاست.

مشخصات انواع ترازو عقربه ای

این ترازوها علاوه بر استفاده آسان استقامت بالایی نیز دارند. شما می‌توانید با وزن بالا حتی با کفش روی آن بایستید. ترازو به‌آسانی عقربه را روی عدد وزن شما نگه می‌دارد و وزنتان را نشان می‌دهد.
ترازوی دیجیتال

از ترازوی دیجیتال می‌توان در خانه و در زمینه‌های مختلف مانند صنعت، آزمایشگاه‌های پزشکی و  … استفاده کرد. 
از این ترازوها همچنین برای وزن‌کشی استفاده می‌کنند. از همین رو، افرادی که به دنبال تناسب‌اندام بوده و سلامت برای آن‌ها امری مهم می‌باشد، خواهان استفاده از این نوع ترازوها هستند نسل جدیدتری از ترازوهای دیجیتال، ترازوهای هوشمند هستند.

 تفاوت ترازو عقربه ای و دیجیتال چیست؟

اولین تفاوت ترازو عقربه ای و ترازو دیجیتال در صفحه نمایش های آنهاست. در ترازوی دیجیتال، صفحه نمایش آن به صورت عدد می باشد و دیگر خبری از عقربه نیست. مورد دیگر دقت اندازه گیری ترازو ها می باشد. دقت اندازه گیری در ترازوهای دیجیتال بیشتر است. در ترازوهای عقربه ای کمترین وزن قابل نمایش یک کیلوگرم است و پایین تر از این مقدار را نشان نمی دهند اما در برابر استقامت و طول عمر بیشتری در نسبت با نوع دیجیتال خود دارد. ترازوی عقربه ای نیاز به باتری نداشته و می توان آنها را در محیط های مرطوب مانند حمام و استخر نیز استفاده کرد؛ اما ترازوی های دیجیتالی با همه دقت و محاسبه گری خود، قابل استفاده در حمام و استخر نمی باشند. این ترازوها مراقبت بیشتری نیز می طلبند. به عنوان مثال؛ بدون کفش نباید روی آن ایستاد و باید آنها را از ضربه های ناگهانی محافظت کرد

ترازو عقربه ای یا ترازو دیجیتال؛ کدام نوع را انتخاب کنیم؟

حال باید که تصمیم خود را بگیریم. به واقع کدام یک از این ترازوها مناسب ما هستند؟ اگر ترازو را برای مصارف شخصی خود می خواهید به شما پیشنهاد می کنیم، از ترازوهای عقربه ای استفاده کنید. آنها دیر خراب می شوند، استقامت بالایی دارند و حتی می توان در وزن کشی اجسام نیز از آنها استفاده کرد. اما اگر قصد دارید، بوسیله آن وزن های کمتر از گرم و حتی پایین تر از آن را حساب کنید، بهتر است به سراغ ترازوهای دیجیتال بروید. این ترازوها به خاطر حساسیت بالا و میزان دقتی که دارند، به خوبی از پس هر نوع وزن کشی بر می آیند. همچنین اگر می خواهید به صورت دقیق و اصولی وزن کم کنید و علاوه بر آن از میزان کالری و سطح فشار خون و توده بدنی خود اطلاع یابید، ترازوهای هوشمند مناسب شما خواهند بود.
اگر از ابتدای این متن با ما همراه بوده باشید، به اهمیت و نقش ترازو در سلامت جسم، کاربرد آن، تفاوت ترازوی دیجیتال و عقربه ای پی برده اید. در آخر امیدواریم با خواندن این مقاله، توانسته باشیم به این سوال که “در برنامه ی رژیم غذایی و کاهش یا افزایش وزن کدام نوع از ترازوها استفاده کنم“؛ را پاسخ داده باشیم.


اگر قصد خرید ترازوی دیجیتالی، دیجیتالی هوشمند و یا عقربه ای را دارید در این لینک فهرستی از ترازوها را برایتان آماده کرده ایم که پیشنهاد میکنیم قبل از خرید آنها را مشاهده کنید

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید