0

انواع ترایلی های بیمارستانی

ترایلی حمل دارو
بازدید 232

کلیه تجهیزاتی که توسط آن بتوان وسایل پانسمان، بخیه، ملحفه، دارو و لوازم احیا را جابجا یا حمل و نقل نمود چه به صورت استیل و ABS را ترایلی بیمارستانی می گویند. مانند ( ترایلی اورژانس، ترایلی پانسمان، ترایلی حمل دارو و ترایلی حمل ملحفه)

ترایلی اورژانس CPR

ترایلی اورژانس وسیله ایست که تمام وسائل و ابزار آلات احیای یکی بیمار را در خود جای داده است و در زمانی که قلب و مغز هوشیاری خود را از دست داده بتوان با وسائل داخل آن گردش خون و تنفس به طور طبیعی را برقرار نمود تا فرد به حالت عادی خود برگردد و به ابعاد مختلف با چهار یا پنج عدد کشو که کشوی اول این وسیله دارای ظرف های مخصوص و یا شبکه ای جهت جدائی و نگهداری داروهای اورژانسی است تولید می شود.

این ترایلی حاوی پایه سرم جای کپسول و تخته سی پی آر است. ترایلی اورژانس دارای چرخ های بزرگ بیمارستان است و به راحتی می توان حمل و نقل نمود و با داشتن امکانات برقی قابل استفاده جهت الکتروکاردیوگرافی و شوک می باشد. معمولا در کلیه اورژانس ها و مناطقی که نیاز سریع به احیای مریض است ترایلی اورژانس الزامی است و آخرین کشوی ترایلی اورژانس طور طراحی شده که بتوان دستگاه های ضروری جهت احیا مریض را در آن قرار داد.

بعضی از ترایلی های اورژانس دارای یکی میز اضافه جهت پانسمان در کنار خود می باشند. همچنین دارای جای لامپ برای روشنایی هستند. امروزه نوع ABS آن در اندازه های مختلف و رنگ های مختلف به بازار عرضه شده است.

ترایلی پانسمان

دو طبقه استیل با لوله های آبکاری شده بهم متصل می شوند، بیشتر در مطب های خصوصی و درمانگاه ها جهت تزریقات یا پانسمان مورد استفاده قرار می گیردو دارای چهار چرخ جهت حرکت می باشد. ابعاد آن ۴۸*۵۶ سانت می باشد.

ترایلی پانسمان تخصصی

این وسیله در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد دو یا سه طبقه استیل یا ABS که سه طرف آن به ارتفاع ۵ سانت لبه دار است و جای مخصوصی برای لگن و سفتی باکس دارد و دارای چهار چرخ بزرگ بیمارستانی است که دو عدد آن دارای ترمز میباشد.

این وسیله بیشتر بعد از عمل جراحی جهت پانسمان های تخصصی مورد استفاده قرار میگیرد همچنین برای باز کردن ست های جراحی هنگام عمل مورد استفاده قرار می گیرد، امروزه در بیشتر بخش ها از ترایلی های پانسمان تخصصی ABS استفاده می شود که دارای رنگ های مختلف می باشند، بعضی از ترایلی های پانسمان تخصصی دارای کشوی مخصوص جهت نگهداری ملزومات و داروهای اورژانسی می باشند.

ترایلی حمل دارو

ترالی حمل دارو همانند پانسمان تخصصی دارای دو یا سه طبقه بوده که جهت توزیع دارو جهت بیماران بستری مورد استفاده قرار می گیرد. دارای دسته ای جهت حمل می باشد بعضی از آنها دارای مژور بوده که به آن ترایلی حمل دارو منبری می گویند.

همانند منبر پله پله بر روی ترایلی نصب می گردد و با سوراخ کردن ورقه به اندازه حجم مژور، مژور را در آن قرار می دهند و بدین وسیله از افتادن آن جلوگیری به عمل می آید و داروی هر بیمار در داخل مژور قرار می گیرد. می توان سی یا چهل مژور دارو را در جای مخصوص آن که از قبل تعبیه شده قرار داد. در قسمتی از این وسیله جای مخصوصی جهت حمل سرم می باشد.

این ترایلی می تواند دارای جای لگن، سفتی باکس نیز باشد بعضی از کارخانجات تولیدی ترایلی پانسمان تخصصی را از جنس پلی اتیلن مقاوم تولید می نمایند.

 

برگرفته از کتاب: آشنایی با دستگاه های پزشکی
نویسنده: محمد سرشار

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید