0

حفظ تناسب اندام و الگوی غذایی سالم

تغذیه و سلامت اندام
بازدید 201

تناسب اندام نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. تمرینات ورزشی منظم، رژیم غذایی معقول و غنی از مواد مغذی و شیوه زندگی پرتحرک از فاکتورهای مهم و اساسی در سلامت بدن دارند. بسیارندافرادی که به دنبال روشی آسان برای حفظ وزن کاهش یافته پس از رعایت رژیم لاغری می باشند. افراد چاق تمایل به حفظ وثابت نگه داشتن تناسب اندامشان هستند وعلاقه ای به درگیر شدن اندازه گیری وزن و غذای مصرفی شان نیستند و همواره به دنبال راهکارهای ساده و موثر هستند.

تناسب اندام

ثابت نگه داشتن کاهش وزن برای مدت طولانی مستلزم رعایت الگوی غذایی سالم است و چطور میتوان آن را حفظ نماییم؟در این مطلب یک شیوه راحت و مرسوم که بدون بخاطر سپردن کالری مواد غذایی، بتوانید رژیم غذایی خود را کنترل کنید ارائه میدهیم.

میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه خام و پخته شده، هویج و دیگر سبزی‌های ریشه‌ای، تمام سالادهای سبزیجات، چاشنی‌ها، دانه‌های غلات کامل (برای مثال برنج قهوه‌ای و گندم سبوس دار)، پاستای گندم کامل، نان کامل،کورن‌فلکس، صبحانه‌ی حاوی غلات کامل، زردآلوی خشک، آلوها، حبوبات (برای مثال لوبیای قرمز، نخودها، لوبیاهای روغنی، عدس‌ها)، تمام ماهی‌ها، ماست کم چرب، پنیر کم چرب، شیر بدون چربی، ماکیان ازموادی هستند که میتوانید آزادانه بخورید.

غلات تصفیه شده (برای مثال نان سفید)، روغن‌های طبخ غذا با کیفیت خوب (مانند روغن زیتون، روغن گردو، روغن بادام)، میوه‌های خشک به غیر از مواردی که در چراغ سبز ذکر شد، ماست با چربی متوسط،شیر نیمه چرب، مغزهای تازه و بذرها (نه به شکل نمکی و بوداده)، گوشت‌های فرآوری شده و آماده (ترجیحاً کم چرب)، آب‌میوه‌ها از موادی هستند که به میزان متعادل باید مصرف کرد و در خوردن آن بایداحتیاط کرد.

کیک‌ها، بیسکویت‌ها، شکلات‌ها، شیرینی‌ها، پودینگ، کره، کله پاچه، مارگارین، کرم و خامه، کلوچه، اسنک‌های کوچک نمکی، پنیر خامه‌ای، گوشت‌ها و محصولات گوشتی چرب، نوشیدنی‌های شکری، غذاهایی که عمیقاًسرخ شده است، چیپس‌ها، انواع فست‌فود شامل سیب زمینی سرخ کرده، سوسیس و کالباس از غذاهایی هستند که باید از خوردن آن اجتناب کنید و یا در مقادیر بسیار کم بخورید.

حفظ تناسب اندام با فعالیت بدنی

برای حفظ وزن دلخواه‌‎تان هرگز فعالیت بدنی را فراموش نکنید، موفق‌ترین افراد در حفظ تناسب اندام،افرادی هستند که فعالیت بدنی منظم خود را حفظ می‌نمایند. حرکات ورزشی زیر در تناسب اندام شما معجزه میکند:
۱- پیاده روی
۲- ورزش زمان بندی شده
۳- اسکات
۴- حرکت خیز
۵- حرکت شنا
6- خم شدن و پارو زدن

تناسب اندام

انجام صحیح حرکت های ورزشی قید شده در این مطلب، در کنار رژیم غذایی سالم نتیجه ای شگفت انگیز برایتان خواهد داشت. این حرکات را میتوان در خانه و یا محل کار انجام داد.
تعداد افرادی که با مشکل چاقی مواجهند بسیار است و با روش های مختلف درگیر رژیم کاهش وزن هستند و به موفقیت هایی میرسند اما پس از مدتی مجدد مشکل اضافه وزن ر ا خواهند اشت. این امر باعث میشوداینگونه افراد از انجام رژیم های مکرر کاهش وزن خسته شوند و آن را یک آرزوی دست نیافتنی می بینند.

نکته‌ی مهم پایانی این است که برای حفظ وزن دلخواه‌‎تان هرگز فعالیت بدنی را فراموش نکنید، چرا که تمام تحقیقات علمی اذعان نموده‌اند که موفق‌ترین افراد در حفظ تناسب اندام، افرادی هستند که فعالیت بدنی منظم خود را حفظ می‌نمایند.

منبع:
WebMd
سلامت نیوز

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید